Friday, March 26, 2010

نمایش قدرت

اینترنت در این مکان به قدری تخمی است که آدمی را به یاد dial up ـِـ تهران می اندازد!

یعنی دهنم سرویس شد تا تونستم چهار تا تیکۀ یه مستند رو تو YouTube نگاه کنم... تازه من اولی رو که میدیدم، دومی رو میذاشتم لود بشه و اینطوری میرفتم جلو که زیاد زجر نکشم، ولی باز این وسطها مجبور شدم دوبار restart کنم، چون اینترنته یهو گیر می کرد ... یا شایدم کامپیوتره... ولی به عقیدۀ من اشکال از هردوئه!

کلاً خیلی حرص آوره وقتی ۷-۶ تا صفحۀ باز داری که به هرکدوم تصادفی یه گوشه ای برخوردی و میخوای سر فرصت بری سراغشون و بعد یهو مجبوری ویندوز کوفتی رو restart بکنی. تازه اون وسطها همیشه یه متن طولانی به نظر جالب هم هست –مثل یه داستان کوتاه یا یه پست وبلاگ– که گذاشتی بعد از چک کردن تک تک mail box ها و انجام سایر فرایض صبحگاهی، لم بدی و با لذت بخونیش و کیف کنی و اونوقت یهو همه چیز خشک میشه رو مونیتور و تو هی مستأصلانه کلیک می کنی، بلکه فرَجی بشه و تو مجبور نشی با کلی گشتن و مسیر وبگردیت رو عقب عقب رفتن اون صفحه رو دوباره پیدا کنی، ولی نه! هیچ تکون و تغییری در صفحۀ فریزشده پیدا نمیشه و اونوقته که تو انگشتت رو میذاری رو دگمۀ 1Power 
و با لذت انقدر فشار میدی تا صدای خاموش شدن موتور و تعطیل شدن سیستم بلند بشه. خوب میدونی که اینکار برای سیستمت اصلاً خوب نیست، ولی خب خیلی کیف میده، انگار با اینکار کامپیوترت رو تنبیه می کنی و بهش نشون میدی که درنهایت قدرت دست کیه و کی اینجا رئیسه!




1. این انگلیسی پروندن وسط فارسی واسه اینه که دستم نمیره این لغتها رو به فارسی تایپ کنم، یه جوری میشم، یه حس ابلهانه ای بهم دست میده، ولی حالا بفرما! به خاطر شما یه تلاشی می کنم: دایل آپ! یوتیوب، ری استارت، میل باکس، پاور. هومـــــــــــــ، همچی خیلی هم درد نداشت...


جمعه ۶ فروردین ۱٣۸۹

No comments: